Followers

add your link here ^_^

18 June 2011

sebagai seorang student saya perlukan.....

hari ni jum kita belajar cara-cara menjadi student engineer...antara alatan yg kita perlukan ialah:

test pen..sape tak pernah tgk?? tipu lah beb..sekolah menengah pun ada belajar cara guna kan..kegunaannya ialah utk buka skru atau ketakkan skru. Bukan tu je tau beb, sape nk cas hp sony soket 2kaki cucuk kt plug mencari-cari benda panjang utk cucok kan...korang pernah buat ke??? mcm tau-tau jer..next




ni lah multimeter...yg ni jenis digital punye,kalau korang rabun ,rasa korang x reti ukur-ukur neh eloklah guna multimeter dgital..Kalau pakai yg analog,berpusing-pusing lah jarum n kepala korang sekali berpusing sbb nak ambik bacaan.


bendalah di atas korg wajib perlu ada sbgi student enginer.Murah je test pen xsmpi 5rgt,xckup duit utang ngn kwn aku biase buat. Benda alah 2 neh masa kt poli wajib beli,so last aku guna multimeter  last sem project kt poli dulu,skrg kt UTEM pkai hak kerajaan punya lah hahah,kalau hilang buat xtau jer..


ni masa guna multimeter..pastikan korang tahu cara guna ^_^ ..bende best gune multimeter neh bile korang nk test connection akn dgr bunyi "beep" yg lunak gitu...bunyi neh lah student suke,xtauler kenapa,tp aku suke bunyi neh..huhuhuhu...pastu tespen korg taruh je poket kecik tpi lengan bju bgkel korg...smart beb taruh citu..."baru lah engineer  mcm tuh" bak kata lec kt UTEM


ni pulak kalau student enginer wat circuit..simple circuit je tp  x menyala2 pun...tension beb....xtaulah mne connection yg salah ~_~







ni lak muke hepi giler bile Led dh nyala tu pun atas bantuan aiman x kisah  ^_^
.
.
.
.
.
.

neh pulak bile dh xde keje..abes wire kene gulung...selain nk sambungkn circuit boleh jgk jdikan wayar tepon..hahahah....nk main masukkan dlm gelung pun boleh neh..cube try main

student engineer mcm aku neh kn creative+membazir..kalau dlm lab nk ambek wayar pjg padahal nk guna sambung circuit yg kecik je..byk2 kaler wire colour purple gak aku cari...satu je aku jumpa...



notakaki: sebelom kuar lab lupe nk bukak gulungan wire semua neh...siapa xde kunci umh leh lah ambek kunci kaler putih tuh..kompem korg boleh masuk...sbb kunci putih aku buat neh sesuai utk kegunaan semua pintu2 rumah..amcam mahu beli x??? ^_^
semua tgh bz layan agry bird T_T





4 sudah conteng ^_^:

ainieツ said...

bukan angrybird la.. Green Valley Fun on the Farm..

GKA said...

nie mesti dak eletronik nie...GKA xde pon pgg benda alah nie

puteri noor mastura said...

smpi ati korg maen game tinggalkan aku sorg2..huhuhu

puteri noor mastura said...

betoi2..dak electronik kne pgang bnde alah neh semua....baru leh jd engineer..huhu

Post a Comment